zaterdag 19 november 2011

Gevoel hunt in Weert

Hallo trendlezers,

Deze week hebben wij een nieuwe vorm van opdracht gekregen. We mochten naar een stad gaan om daar drie foto's te maken van dingen die mij opvalt. Hierbij moeten wij beschrijven wat ons gevoel is en waarom wij dit gekozen hebben. Later vandaag komt nog een ander deel van de opdracht.

1. ALS reclame
Ik had ze al eerder gezien, maar vond ze nu wel passend. Het gaat om een poster waar je iemand op ziet. Als opschrift staat het volgende erbij: 'Als je dit leest ben ik al overleden. Ik vond dit een zeer confronterende poster die je niet één, twee, drie zou verwachten op een station. Ik krijg bij de poster het gevoel dat er een vorm van druk/ schuldgevoel word geuit tegenover de lezer.
2. Facebook actie
Ik liep door het munt winkelcentra en kwam langs een winkel waar een actie stond. 'Friend ons op en krijg 15 procent korting. Dit is de tweede foto, het is niet zo goed te zien, maar het staat er wel op. Deze actie vind je vaker terug op het internet, maar eigenlijk nooit daadwerkelijk in de 'echte wereld'. Ik kreeg het gevoel erbij dat de winkels steeds meer zich gaan verweven met sociale media als Facebook.

3. De 3D shampoo
Het is niet heel raar, maar opvallen was het zeker. in de reclame van een kapper stond een shampoo vorm waarin duidelijk de 3D effecten stond beschreven. Ik moet zeggen dat je het fenomeen van 3D steeds vaker terug ziet komen, maar in een kapperszaak heb ik dit nog nooit gezien. Voornamelijk omdat het meestal wel de bedoeling was voor shampoo om een goed effect te creëren. Ik kreeg dan ook een gevoel
hierbij dat de winkeliers meer en meer proberen om een product te verkopen. Hierbij gebruiken ze begrippen die in eerste instantie hier niet bij horen.

IK hoop dat iedereen heeft genoten van mijn coolhunts gebaseerd op mijn gevoel. Ik wil iedereen bedanken voor het lezen en natuurlijk uitnodigen om ook het tweede deel van de opdracht te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten