zaterdag 19 november 2011

Park Lunchroom

Goedemiddag trendliefhebbers,

Het tweede deel van de opdracht was dat ik naar een voor mij onbekende plaats ging, me daar ging zitten en vervolgens alles opschrijven wat ik hoor, ruik, zie en proef.

Park Lunchroom is te vinden in Roermond, ik ben vaker ernaast gelopen, maar nooit heb ik echt de tijd genomen om daadwerkelijk naar binnen te lopen. Ik ben naar binnen gelopen en het viel me meteen op dat het een vrij 'duffe' geur hing, tot dat ik bij de kassa kwam waar een duidelijke koffie geur hing. Ik heb koffie besteld en ben vervolgens in de hoek gaan zitten. Vanuit daar kon ik naar onder kijken en het café zelf in kijken.

Het was niet echt druk, ik ging zitten op het moment dat een ouder stel wegliep. Na een minuutje of twee liepen drie mensen naar binnen enliepen vrij direct door naar de toiletten. De twee dames liepen naar binnen en de man heeft een minuut of vijf staan wachten. In de tussentijd liep een vrouw naar binnen die een koffie kocht en vervolgens in de buurt van de kassa is gaan zitten. Twee minuten laten kwam er een andere vrouw binnen die een cola kocht en vervolgens aan de grootste tafel in de lunchroom is gaan zitten. De laatste die in binnen was gekomen was een man die zich aan de rand van de lunchroom is gaan zitten. Hij was aan het twijfelen waar hij zou zitten maar is uiteindelijk zo gaan zitten om de tv's die aan de muur hangen te zien. De caissière/ ober bracht naar de twee eerdergenoemde klanten eten en zette vervolgens de tafels/ stoelen goed.

Buiten de lunchroom vond niet veel meer plaats dan mensen die de blokker/ mediamarkt/ sport winkel in en uitliepen.
In de lunchroom was radio 538 te horen en natuurlijk de mensen die tegen elkaar aan het praten waren. De koffie was duidelijk Douwe Egberts. Voor de rest heb in niet aan dingen lopen proeven, omdat ik dit niet nodig vond.

Ik hoop dat het interessant was, en mensen dit aan het denken zet om zelf eens beter te gaan kijken naar bepaalde situaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten