woensdag 28 september 2011

Aquapeutics steam shower

Goede middag dames en heren,

De week is weer voorbij en we hebben maandag weer gehad, dat betekend een nieuwe megatrend om te verkennen. Deze week mogen we de megatrend Stress Society behandelen. Op de minor word ook een andere trend hieraan gekoppeld, de Cool Relax trend. De komende week ga ik weer vijf verschillende opvallende ontwikkelingen publiceren. Hoe ik dit ga publiceren is weer een beetje anders dan vorige week, ik ga eest uitleggen wat ik heb gevonden, hoe dat past binnen Cool Relax/ Stress Society, wat de toekomst kan zijn en wat ik van de ontwikkeling vind.

Voordat we gaan beginnen met de bespreking van mijn eerste vonst, ga ik erven uitleggen wat we verstaan onder Stress Society en Cool Relex. Het kan worden gezien als een soort tegenovergestelde van elkaar. Onder de Stress Society verstaan we alles dingen die ervoor zorgen dat wij snelle en meer gaan doen. Denk hierbij aan de ontwikkelingen rondom de Smartphone, mensen moeten steeds sneller kunnen reageren op mails en berichten. Dit heeft als gevolg dat er meer druk komt te staan op jouw als mens en zo ontstaat de stress. Cool Relax zijn verschillende manieren hoe jij tot rust komt, dit kan variƫren van de natuur tot techniek. In de bespreking van deze trend ga ik vooral richten om manieren waarop mensen tot rust komen.

Als coolhunt ben ik deze week naar Den Bosch gegaan, ik ben daar gaan rondlopen en heb een paar voorbeelden gevonden, Daarnaast ben ik ook in Eindhoven geweest en heb daar gezocht naar goede voorbeelden. Ik hoop dat ik met leuke voorbeelden kan komen en hoop dat iedereen het interessant vind.

Wat heb ik gevonden?
Voor mijn eerst vonst ga ik rustig van start door op internet te gaan zoeken naar mogelijkheden. Na een korte periode te zoeken kwam ik op een site terecht waar een
soort super douch werd beschreven. Deze douch is een aantal keer groter dan de normale douch, maar heeft ook meer opties dan de ordinaire douch. Zo heeft hij twaalf therapeutische massage douchekoppen, dertien draaikolk bubbelbad koppen en zes draaikolk massage koppen. U zult misschien wel denken dat dit wel meevalt, maar dit is niet alles. Naast de schoonmaak attributen is er ook nog een LCD televisie in gebouwd, radio met mp3 speler, ventilatiesysteem en een apparatuur voor een voetmassage. Als klap op de vuurpijl heeft deze super douch ook nog een ingebouwde stoomgenerator die zorgt voor een echt stoombad. Dus nu komt de vraag wie zou niet in huis willen, Je komt na een lange dag werken thuis en kan lekker ontstressen in de Aquapeutics Steam Shower. U zult wel een flink bedrag moeten neerleggen, maar dan heb je ook wat.

Waarom hoort het bij Cool relax?
Ik vind dat het bij Cool Relax is omdat het een groot technisch wonder is, als ik de foto's bekijk vind ik de grote wel meevallen. Daarnaast is het totaal beeld best mooi als je daar jouw badkamer op aanpast. De verschillende masseer opties zorgen ervoor dat je helemaal tot rust kan komen in deze douchecabine. Ik heb het nergens zien staan, maar ik denk niet dat je iets zal horen als je er in zit/ staat, daarom vind ik dat het een soort afgesloten wereld is waar je helemaal kunt ontstressen aan de hand van een leuke film/ serie of een ontspannend muziekje.

Wat is het toekomstpotentieel?
Alles wat in een douch zou kunnen zit in mijn ogen in deze douch, daarom denk ik dat er niet veel meer verander kan worden in de toekomst. . Vooral omdat het
zo duur is zullen toch nog weinig mensen dit apparaat kopen, het is echt weggelegd voor de rijkere laag in de bevolking. Waar wel een toekomstpotentieel ligt zijn de verschillende mogelijkheden goedkoper maken. Om zo het betaalbaarder te maken voor de 'gewone mens'. Ik weet echter niet of dit mogelijk is, maar denk wel dat de komende jaren niet iedereen zo'n douch thuis heeft staan.

Wat vind ik ervan?
Ik heb gekeken naar de verschillende mogelijkheden en vind het een fantastische douch, door de grote hoeveelheid aan mogelijkheden lijkt het niet eens meer op een douch, meer op een spa dag alleen dan in de badkamer. De prijs voor zo'n douch vind ik alleen wel heel erg veel dus mij zie je niet zo'n ding kopen, maar dit neemt niet weg dat ik het wel een zeer multifunctionele douch vind die zeker stress verlagend zal werken.

Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog, laat gerust berichten achter met uw mening. Als extraatje, een film waarin de verschillende mogelijkheden worden gepresenteerd.



Bronnen:
http://www.hometone.com/entry/10-tech-steam-shower-enjoy-springy-shower/
http://www.youtube.com/watch?v=E36TWxxtT38
http://www.cupboardsonline.com/2011/01/showerweek-aquapeutics-steam-shower.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten