zondag 25 september 2011

Monki

Hallo trendliefhebbers.

Vandaag komt ook mijn vijfde en laatste bericht met als onderwerp Experince Economy. Ter herinnering betekend Experience Economy
dat winkels zich nog meer aanpassen op de vraag van de consument door, buiten het leveren van het product en extra service, de klanten een echte belevenis mee te geven. Winkels hopen dat de klant zo het bezoek langer onthoudt en het aan familie of vrienden doorverteld en zo weer meer klanten te trekken.

Wat heb ik gevonden?
Ik was aan het zoeken naar verschillende voorbeelden en kwam op een gegeven moment op de site terecht terecht waar een opening, van een nieuwe winkel genaamd 'Monki' werd besproken. Deze winkel is wel terug te vinden in andere landen, maar nog niet in Nederland. De winkel is geopend in augustus en helemaal ingericht aan de hand van het volgende motto: ‘The City of Oil and Steel’. Monki maakt mode voor jonge meiden die niet bang zijn om hun identiteit te showen en meiden die weten waar ze voor staan. Maar ook belangrijk: Monki levert betaalbare kleding! De foto's die ik van de winkel heb gezien laten een zeer kleurrijk beeld zien en past ook boed bij andere aspecten en bij de informatie die ik lees over de winke.

Wat maakt het cool?
Ik vond de winkel cool omdat de winkel heel erg kleurrijk is ingericht. Niet uitzonderlijke kleuren alleen, maar echt heel aparte combinaties.
Denk hier bij aan roze, groen, geel, zwart, bruin en blauw. De winkelformule van Monki is laaggeprijsde kleding met een hoog fashiongehalte. Als je kijkt naar de winkelformule en dat vergelijkt met de inrichting van de winkel dat moet ik zeggen dat het goed overeenkomt met elkaar. Als je dus puur naar de inrichting en visie van de winkel kijkt zie je dat het wat anders is dan de meeste kleding winkels. Dit maakt voor mij de winkel uitzonderlijk, echter heeft dit wel te maken met de kleding en fashion keuze die je hebt als persoon. Want houdt je niet van zo'n soort kleding zal je de winkel ook wel niets vinden. .

Waarom hoort het bij Experience Economy?
Ik vind dat het bij Ecpeience Economy past omdat het een zeer uitzonderlijke winkel is. Ik heb nog nooit eerder een winkel gezien die zo'n uitzonderlijke kleuren gebruikt in de inrichting. Daarnaast zie ik in de inrichting niet heel duidelijk wat voor kleuren of schoenen Monki verkoopt. Dit speelt weer in op de nieuwsgierigheid van de mens, vooral als hij/ zij gewoon door de winkelstraat is aan het lopen en dan opeens zo'n kleurrijke winkel ziet staan, men denk kijk eens even. Blijkt Monki dan ook nog wat te hebben dan zal je het wel een of twee keer doorvertellen. Omdat het een winkel is zul je niet zo vaak doorvertellen als andere voorbeelden, maar dit neemt niet weg dat het wel zal gebeuren.

Ik wil iedereen bedankten voor het lezen van het blog en iedereen uitnodigen om te reageren.

Als extraatje een klein filmpje over Monki waarin de ideeën van Monki een beetje naar voren komen.


Bronnen:
http://www.grazia.nl/2010/06/25/monki-opent-in-augustus-haar-deuren-in-amsterdam/
http://www.ze.nl/p/39185/monki_komt_naar_nederland
http://www.monki.com/Start/383222.1
http://www.youtube.com/watch?v=NEuwX3m_Zbo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten