zondag 25 september 2011

New Soda Machine

Hallo trendwatchers,

Ik ga vandaag twee kleinere berichten publiceren allebei met onderwerp de Experience Economy. Ter herhaling betekend Experience Economy dat winkels zich nog meer aanpassen op de vraag van de consument door, buiten het leveren van het product en extra service, de klanten een echte belevenis mee te geven. Winkels hopen dat de klant zo het bezoek langer onthoudt en het aan familie of vrienden doorverteld en zo weer meer klanten te trekken.

Wat heb ik gevonden?
Ik was op internet aan het zoeken naar verschillende mogelijkheden voor op het blog. Het was moeilijker dan ik dacht om een goed voorbeeld te vinden, maar op een gegeven moment kwam ik op een site terecht waar een nieuwe vorm van drankapparaat werd besproken. Het was een nieuw uitvoering van de algemene coca cola machine. Ze hebben er voor gekozen
om nieuwe technologieën te verwerken in het ontwerp. Denk hierbij aan touch technologie in plaats van de overbekende knopjes. Naast de mooie vormgeving en nieuwe technologie heeft Coca Cola er ook voor gekozen om heel veel verschillende merken beschikbaar te stellen. Ik heb dan niet alleen over Coca Cola, Sprite, Fanta of andere merken. Daarnaast ook mogelijk om de verschillende smaken van elk merk te kiezen. Bijvoorbeeld Fanta Cherry, Fanta Lemon en andere smaken. Dit is echter niet alles, want naarst deze merken en smaken hebben we ook nog variaties, bijvoorbeeld Coca Cola Light, Fanta Zero enzovoort. Helaas zijn de nieuwe apparaten nu alleen nog maar te bewonderen in Californië, in de vorm van een test.

Wat maakt het cool?
De voornaamste reden dat ik de nieuwe Coca Cola machine cool vind is, omdat ik toepassingen van nieuwe technologieën altijd al cool heb gevonden. De touch technologie op zich is zeer speciaal. maar Coca Cola heeft daarnaast er ook voor gekozen m de achtergrond van de apparaten te veranderen. Elke keer als je een andere keuze maakt past de achtrgron zich aan, bijvoorbeeld je kiest Fanta en dan zie je de achtergrond veranderen van rood naar oranje. Dit zorgt ervoor dat het anders is dan je drinken kopen of je drinken te bestellen, want het ziet er gewoon veel beter uit en is ook nog eens anders dan de normale machines. Buiten de grote hoeveelheid in keuzes is het ook nog mogelijk om zelf te bepalen hoeveel ijsblokjes erbij doet. Dit zijn redenen die het voor mij cool maken. Niet dat het zo speciaal is om de ijsblokjes er zelf bij te doen, maar de meeste drinkapparaten hebben geen ijsblokjes dispenser.

Waarom hoort het bij Experience Economy?
Ik vind dat het nieuwe Coca Cola apparaat bij de Experience Economy past, Omdat het toch een heel andere uitvoering is dan welk ander apparaat ik eerder heb gezien. Daarnaast is het leuker om je drinken te maken dan gewoon te bestellen. Daarnaast maakt het apparaat het ook nog leuke, bijvoorbeeld de achtergrond die blijft veranderen. Dit zal waarschijnlijk wel eengevolg hebben op de prijs, maar ik denk niet dat dit hele erge gevolgen zal hebben. Daarnaast den kik dat de mondelinge reclame van deze apparaten ver voor de apparaten uit gaan. Mensen kunnen het immers niet laten om de nieuwe apparaten te proberen, hier komt ook weer die nieuwsgierigheid om de hoek kijken die ook bij de QR-codes een rol speelde. Zo als het filmpje ook al verteld zijn deze Coca Cola apparaten in de testfase, maar misschien over een niet al te langen tijd zien we deze apparaten ook in Nederland opduiken.

Ik wil iedereen bedanken voor het het lezen van mijn blog, Ik hoop dat het interessant was.

Als extra een kleine introductie van de nieuwe drinkapparaten.


Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=9V-yphI7JPk
http://www.springwise.com/food_beverage/cokefreestyle/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten