vrijdag 23 september 2011

State of Art

Hallo trendliefhebbers,

Zoals ik in het vorige bericht had vermeld ga ik vandaag verder met de bespreking van het onderwerp Experience Economy. In dit bericht ga ik verder op de coolhunt die ik op dinsdag 20 september heb uitgevoerd in Sittard. Naast de coolhunt heb ik ook op het internet gezocht naar goede informatie om het geheel duidelijker te maken. In het kort betekend Experience Economy dat winkels zich nog meer aanpassen op de vraag van de consument door, buiten product en service, de klanten een echte belevenis mee te geven. Winkels hopen dat de klant zo het bezoek langer onthoudt en het aan familie of vrienden verteld en zo weer meer klanten te trekken.

Wat heb ik gevonden?
Ik loop door de winkelstraat van Sittard en zie in mijn ooghoeken de winkel 'State of Art' liggen. Ik loop gewoon langs zonder echt aandacht er aan te besteden, tot dat ik opeens een wat oudere Porsche zag staan. Ik heb het dan niet over een Porsche langs de weg of op de stoep, maar een Porsche in de winkel van State of Art. Het ging om een Porsche 911, is mij verteld. Ik liep de winkel in en vroeg aan de verkoper waarom de auto daar stond. de verkoper vertelde mij dat het ging om een reclamecampagne voor een nieuwe collectie, genaamd 'collectie 7'. Deze collectie is ontwikkeld door de winkelketen onder het motto State Racing. In de winkel waren heel veel verschillende Porsche uitvoeringen verwerkt, de meeste in de vorm van een poster of een foto, maar midden in de winkel stond een oude uitvoering van een Porsche 911.
State Racing is een nieuw kledingmerk dat staat voor een retro racebeleving. Fashion met moderne pasvorm en authentieke details. Stoere kleding voor eigenzinnige mannen met een nonchalante uitstraling. State of Art koos vervolgens Chris Zegers omdat hij vaker racete in oude Porsche 911 uitvoeringen, daarnaast is het een vrij bekende Nederlander, onder andere bekend van 'De Kameleon 2' en 'De hel van '63'. Daarnaast past de Porsche uitvoeringen, zowel de auto als de foto's, goed binnen de rest van de winkel. State Racing is ontwikkeld door de winkel State of Art. Het feit dat ik de Porsche 911 kon bewonderen was al een geluk, aangezien dat je alleen zo'n Porsche kon vinden in de winkels van State of Art in Groningen en Sittard. Dus mocht je zelf geïnteresseerd zijn in deze Porsche moet je naar Sittard of Groningen afreizen.

Wat maakt het cool?
Ik vind dat de winkel zelf cool ingericht. Je loopt de winkel in, of loop erlangs en ziet opeens een auto in de winkel staan. Uit pure nieuwsgierigheid loop je naar binnen en ziet dat de hele winkel vol hangt met plaatjes, posters of andere dingen allemaal rondom de Porsche. Omdat het niet helemaal duidelijk is waarom de Porsche zo gebruikt is, in de inrichting, zal je misschien aan een medewerker vragen waarom dat is. Als dat het geval is zal je ongeveer vijf minuten later buiten staan met een mooi verhaal dat je aan je vrienden of familie kwijt kunt. Natuurlijk als je dit blog leest of toevallig iemand hierover hebt gesproken zal het anders zijn. Ondanks dit feit is het vrij interessant en vooral leuk om te zien.

Waarom past het bij Experience Economy?
Waarom zal deze reclamecampagne meer bij Experience Economy passen dan een andere reclamecampagne? De voornaamste reden is dat de winkel echt helemaal gedecoreerd is met allerlei vormen van de Porsche. Andere winkels zullen ook de winkel in delen aan de hand van het hoofdmerk, maar ik heb weinig winkels gezien die zo ver gaan als bij deze State of Art winkel. Daarom vind ik dat dit bij de Experience Economy past, het is namelijk vrij uitzonderlijk. en zal ik dit bezoek wat langer onthouden dan de meeste andere winkels die ik binnen ben gelopen in Sittard.


Ik raakte zeer geïnteresseerd door het voorbijlopen en denk ook dat andere mensen gedesinteresseerd zullen zijn. Wel moet je naar de omgeving kijken, want alleen aan de buitenkant zal je het niet merken.

Ik wil iedereen bedankt voor het lezen van mijn blog en uitnodigen om te reageren. Dat kan over alles gaat een advies, opmerking of eigen mening.

Als aller laatste wil ik jullie de campagne trailer van de State Racing laten zien.


Bronnen:
http://www.stateofart.com/stateracing/
http://www.youtube.com/watch?v=6KmpSVphsI8
http://www.fashionunited.nl/nieuws/Columns/Chris_Zegers_presenteert_nieuw_fashionlabel_State_Racing_2011042632923/

1 opmerking: