dinsdag 4 oktober 2011

De openbare schommelstoel

Hallo lezer,

Een beetje laat, maar vandaag komen mijn twee resterende updates omtrent Cool Relax. Ter herhaling even de uitleg. Cool Relax
zijn de verschillende manieren hoe jij tot rust komt, dit kan variëren van de natuur tot techniek. Dit staat haaks met de megatrend Stress society. Wat juist inhoud dat onze samenleving meer en meer gestrest raakt door grote veranderingen in de snelheid van werken, denk hierbij aan ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefoons, tablets en pc's.

Wat heb ik gevonden?
Tijdens de Urban Design week in 2010 werd de schommelbank van Falco B.V geïntroduceerd. Falco B.V. geeft de volgende verklaring: "Thijs Smeets fietste door het Vondelpark en zag parkbezoekers hangmatten ophangen. "Ik vroeg mezelf af waarom er eigenlijk geen straatmeubilair bestond waarin je kan relaxen" en het idee voor deze schommelbank was geschetst. Smeets legde het ontwerp voor aan Falco en gezamenlijk leidde dit tot een innovatief product; de schommelbank om perfect te relaxen in de openbare ruimte". De schommelbank is gemaakt van staal. Een duurzaam materiaal door zijn lange levensduur en geschikt voor hergebruik.

Waarom hoort het bij Cool Relax?
Ik vind dat dat de openbare schommelstoel bij Cool Relax hoort, omdat het een openbare plek is om te relaxen. Iedereen kent wel iemand die een schommelstoel heeft of heeft gehad. Ik zou in zo'n stoel gaan zitten en u vertellen dat het heel lekker en vooral relaxt zit. Het idee om deze schommelbank in de open plekken van steden de verwerken is volgens mij een goed initiatief. Mensen kunnen in de middag of even tussendoor gaan zitten op de schommelstoel om tot rust te komen.

Wat is het toekomstpotentieel?
Ik vind het toekomstpotentieel van de openbare schommelstoel zeer groot. Als het idee erg aanspreek denk ik dat het in een stroomversnelling terecht kan komen. Men kan grote hoeveelheden van deze stoelen in parken neerzetten waar mensen vervolgens weer kunnen relaxen en
genieten van het weer/ stilte.

Wat vind ik ervan?
Zoals u misschien ook uit de bespreking haalt vind ik het een heel goed idee, je kunt lekker relaxen in een schommelstoel waar je normaal in het gras of bankje kunt zitten. Ik denk dat mensen in zo'n stoel zeer goed tot rust kunnen komen.

Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en uitnodigen om te reageren.

Bronnen:
http://www.architectenweb.nl/aweb/producten/product_detail.asp?productID=13008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten