vrijdag 7 oktober 2011

V&D Maastricht

Goede middag dames en heren,

We hebben deze week de opdracht gekregen om te gaan coolhunten aan de hand van de megatrend Urban Nomads. Hieronder verstaan we
mensen, voornamelijk kantoorwerkers, die niet meer in het kantoor gaan werken maar meer en meer thuis gaan werken. Omdat de hele dag thuis zitten niet voor iedereen weggelegd is zijn er spontaan plaatsen in steden ontstaan waar mensen bijeen komen waar goede koffie is, een goede plek om te zitten en free Wi-Fi beschikt. Naast deze plaatsen is het ook nog mogelijk voor de Urban Nomads om eigenlijk overal te gaan werken, zolang ze maar met internet in contact kunnen komen kunnen ze werken.

Wat heb ik gevonden?
Ik was afgelopen dinsdag 4 oktober met de trein richting Maastricht gegaan. Daar liep ik de V&D in, omdat ik nog wat moest halen. Ik werd gelokt door de La Place advertentie voor Free Wi-Fi die op de eerste etage hing. Uit pure interesse ben ik naar boven gelopen en was ik gaan kijken. In mijn eerste blikveld zag ik de gebruikelijke mensen, dagjesklanten en families. Toen ik doorliep zag ik een trap dat leed naar nog meer plaatsen. Ik ga boven kijken en zag dat het is helemaal ingericht voor een werkende man/ vrouw. Er stond een grote boekenkast voor de sfeer,
genoeg stoelen voor bijna 200 mensen en tafels die ook gebruikt kunnen worden voor vergaderingen, maar ook om aan te werken. In het kort de ideale plek om als zelfstandig werknemer aan het werk te gaan.

Waarom past het bij Urban Nomads?
Ik vind dat het bij Urban Nomads past omdat jij als actieve en fanatieke werknemer heel goed terecht kan bij de La Place in Maastricht. Vooral door de goede omstandigheden, je kunt er goed zitten er is meer dan genoeg plaats, er is koffie en eten in overvloed en natuurlijk het belangrijkste er is gratis Wi-Fi. Naast de overduidelijke belangrijke aspecten voor de Urban Nomads is het natuurlijk ook belangrijk dat er een goede sfeer hangt. Ze hebben voor ervoor gekozen om wat donkere kleuren te gebruiken en een boekenkast er in te verwerken. Dit samen zorgt voor een rustgevende omgeving en wordt dus een perfecte omgeving om in te werken.

Wat is het toekomstpotentieel?
Ik denk dat het toekomstpotentieel vrij laag is, vooral omdat je eigenlijk alles al hebt wat van belang is voor een werknemer. Wel denk ik dat het
mogelijk is om uit te breiden naar andere steden en andere winkels. Echter het toevoegen van nieuwe aspecten aan het geheel lijk me moeilijk. Waar je als winkel wel aan kunt denken is een soort netwerk ontwikkelen. waarin mensen meer met elkaar in contact kunnen komen. Echter hoe dit in zijn werk zou kunnen gaan zou ik nu op het moment niet weten.

Wat vind ik ervan?
Ik vind het een goede ontwikkeling. Ik vond La Place altijd een luxueuzere uitstraling hebben dan andere eetgelegenheden, dit maakt de mogelijkheid voor Urban Nomads alleen maar beter. Door de correcte inrichting zorg je ervoor dat je als medewerker je goed kunt concentreren, werken en netwerken. Daarnaast denk ik dat door het geheel mensen eerder met elkaar het gaan hebben over deze ontwikkelingen wat ervoor zorgt dat het alleen nog maar bekender word.

Iedereen bedankt voor het lezen, mensen die ervaring hebben met Urban Nomads laat het vooral weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten