woensdag 19 oktober 2011

Mini Green Power Generator

Hallo trendliefhebbers,

Vandaag word de megatrend Eco cool besproken in mijn blog, omdat ik meerdere tegelijkertijd ga publiceren kunt u in het vorige bericht teruglezen
wat Eco Cool inhoud, heel in het kort zijn het manieren om duurzaamheid in bedrijven en de samenleving te implementeren.

Wat heb ik gevonden?
Ook mijn laatste voorbeeld heeft te maken met persoonlijke duurzaamheid. In eerste instantie zou je zeggen dit is een mini ventilator, maar ik zeg u dat dat het niet is. Het is een kleine windmolen die jouw oplaadbare batterijen oplaad voor gebruik. Je zet het ergens vast in de wind en laat het je batterij opladen. Het is een gadget die je thuis neer kunt zetten en eigenlijk altijd wel werkt. Bijvoorbeeld voor een open raam of net buiten.

Waarom hoort het bij Eco Cool?
Ik vind dat het bij Eco Cool hoort omdat het gebruikt maakt van een natuurlijk beschikbare bron, wind. De gebruiksmogelijkheden zijn natuurlijk klein, maar zoals ze zeggen alle kleine beetje helpen. Daarnaast is het niet belachelijk duur en kost het je geen batterijen meer, Het zal misschien iets langer duren dan een gewone batterij oplader, maar als je het 's nachts aanzet zal het de volgende ochtend wel klaar zijn.

Wat is het toekomstpotentieel?
Het toekomstpotentieel is eigenlijk het zelfde als bij de Sun Jar. je kunt het vergroten en misschien kan je dan je wekker of lamp er mee opladen/
van energie voorzien. Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voor dat het normaler word om kleine windmolens aan je raam vast te maken op de zelfde manier dat nu satellietschotels vast staan geschroefd. Het zal dan zeker niet de energievraag helemaal op zich nemen, maar een gedeelte zal vast wel lukken.

Wat vind ik ervan?
Zo als u misschien er wel uit haalt vind ik het een zeel vindingrijk idee. Het is goed vormgegeven en is ook nog eens duurzaam. De prijs zal ongeveer het zelfde zijn als een gewone oplader en ook hier kan je weer bij zeggen dat je aan duurzaamheid meedoet. Tevens ligt hier ook weer het probleem dat mensen niet denken nu is het klaar.

Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en natuurlijk weer uitnodigen om te reageren.bedanken

Bronnen:
http://sclick.net/cool-gadgets/latest-cool-gadgets-latest-mini-kin-green-power-generator-let-s-you-harvest-wind-power-for-your-gadgets-coolest-new-electronic-technology-gadgets-blog.html
http://www.ecofriend.com/entry/eco-gadget-wind-powered-music-with-mini-kin-green-generator/

1 opmerking: