woensdag 19 oktober 2011

Cool in Tilburg

Hallo trendliefhebbers,

Vandaag word de megatrend Eco cool besproken in mijn blog, omdat ik meerdere tegelijkertijd ga publiceren kunt u in het vorige bericht

teruglezen wat Eco Cool inhoud, heel in het kort zijn het manieren om duurzaamheid in bedrijven en de samenleving te implementeren.

Wat heb ik gevonden?
Ik was deze week naar Tilburg gegaan om te gaan coolhunten toen ik opeens op een plein terecht kwam waar smalle strepen van gras in het ontwerp verwerkt waren. Dit zorgde ervoor dat het geheel er veel groener uitzag dan andere gebieden in Tilburg. Ik moet zeggen dat dit een vrij makkelijke en goedkope manier is om groen in de stad te verwerken, maar is een stap in de goede richting en zal zeker positief worden ervaren door de bewoners.

Waarom hoort het bij Eco Cool?
Ik vind dat het bij Eco Cool hoort omdat het een implementatie is van groen in de gewoon stenen stad. Ik geef toe dat het nog heel minimalistisch is, maar in een stad die al vrij vol is gebouwd is het wel een originele en mooi ogende oplossing vergeleken met andere mogelijkheden.

Wat is het toekomstpotentieel?
Ik denk dat het toekomstpotentieel niet hoger kan. De steden kunnen moeilijker minder dan dit doen, behalve als ze niets doen, dus dit is een stap in de goede richting. Deze stap moet je als stad dan ook zeker blijven zetten. Ik was aan het denken op de terugweg en kwam tot het volgende scenario. Steden waar zo'n strepen van gras overal verwerkt zijn, langs de stoepranden, in pleinen en andere plaatsen. Het vraagt weinig onderhoud, hoogstens een keer per jaar met de maaimachine eroverheen. Ik weet niet in hoeverre dit haalbaar is, maar zal wel een leuk gezicht zijn.



Wat vind ik ervan?
Zo als u misschien wel uit het bovenstaande haalt, vind ik het een minimalistische oplossing waar wel veel potentieel in zit. Ik vind het een mooi ogend geheel, waar groen in verwerkt is samen met water en andere aspecten. Binnen het plein werkt het geheel goed, dus de architect/ ontwerper heeft goed werk geleverd.

Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en natuurlijk weer uitnodigen om te reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten