zondag 9 oktober 2011

Urban Scheren

Goedenavond lezers,

Vandaag beschrijf ik mijn laatste vier bevindingen die horen bij de megatrend Urban Nomads. Onder het fenomeen Urban Nomads vallen
alle ontwikkelingen die er voor zorgen dat kantoorwerkers buiten het kantoor aan de slag kunnen, thuiswerken valt hier niet onder. Dit kunnen zijn technologische ontwikkelingen, plaatsen om bijeen te komen en ontwikkelingen gestuurd vanuit bedrijven en steden zelf zijn.

Wat heb ik gevonden?
Op een gegeven moment kwam ik een plaatje van een scheerapparaat tegen. In eerste instantie dacht ik dat het ging om een scheerapparaat dat je aan de computer kon aansluiten vanwege het rare uiteinde bij de eerste foto. Ik ben vervolgens verder gaan lezen en las dat het ging om een opwindbaar scheerapparaat. Het apparaat is opwindbaar en je hebt er dus ook geen stopcontact of batterijen voor nodig. Je kunt het overal meenemen omdat het vrij compact is en ook gemakkelijk overal gebruiken. Je dient het alleen even op te winden.

Waarom hoort het bij Urban Nomads?
Het is een cool en eenvoudig apparaat. Je hebt er eigenlijk niets voor nodig, Het past bij Urban Nomads omdat het een zeer eenvoudig te gebruiken apparaat is en iedereen het altijd kan gebruiken. Je kunt het even tussendoor gebruiken en hoeft er geen stopcontact voor te gebruiken. Daarnaast kan je het makkelijk meenemen, omdat je geen extra dingen nodig hebt, hoogstens een spiegel.

Wat is het toekomstpotentieel?
Het toekomstpotentieel van het apparaat zelf ik eigenlijk heel laag, maar het achterliggende idee heeft weer een groter toekomstpotentieel. Als het idee aanspreek kan men ervoor kiezen om andere apparaten ook op deze manier van energie te voorzien. Men hoeft dan geen kabels mee te nemen en dat scheelt dus weer tijd en plaats. Bedrijven kunnen eventueel er voor kiezen om apparaten beide mogelijkheden te geven, zo zou je even kunnen opwinden als je met weinig energie hebt en hoef je niet de kabels mee te nemen.

Wat vind ik ervan?
Ik vind het idee goed, maar om het zelf te gebruiken is weer anders. Voornamelijk omdat ik als ik me liever thuis scheer. De handigheid ervan zie ik wel, je kunt het namelijk overal gebruiken. Men kan het even voor een vergadering of precentatie gebruikekn en dat Maakt het weer makkelijker in de huidige samenleving. Waar zoals iedereen wel weer alles sneller moet en gaat.

Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en laat gerust jouw mening achter.



Bronnen:
http://brianxl.wordpress.com/2011/04/18/coolhunt-week-5-urban-nomads/
http://www.bespaarbazaar.nl/opwindbaar-scheerapparaat-p-595.html
http://www.nu.nl/plugged/1570446/opwindbaar-scheerapparaat.html
http://www.youtube.com/watch?v=0ursl7mhGnI&feature=player_embedded#!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten