zaterdag 1 oktober 2011

Centraal Station Den Bosch

Hallo bloglezer,

Mijn derde bevinding komt voort uit de coolhunt uit Den Bosch. Ter herhaling betekend Cool Relax de verschillende manieren hoe jij tot rust komt, dit kan variëren van de natuur tot techniek. Dit staat haaks met de megatrend Stress society. Wat juist inhoud dat onze samenleving meer en meer gestrest raakt door grote veranderingen in de snelheid van werken, denk hierbij aan ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefoons, tablets en pc's.

Wat heb ik gevonden?
Ik liep over het Centraal Station en zag op een gegeven moment een deur staan. Deze deur waas echter niet gewoon wit, zoals de meeste
deuren op het stations, maar groen. Ik heb het dan niet over gewoon groen, maar meer groene bladeren. De meeste mensen zullen het niet echt opvallen, maar mensen die een beetje rondkijken zullen de deur zien.

Waarom hoort het bij Cool Relax?
Het is misschien niet zo duidelijk voorbeeld als bij de vorige berichten, maar het is een kleine vorm van Cool Relax. Je loop lang de deur, die normaal wit is en ziet opeens een aantal groene bladeren. Het effect kan zijn dat je even ergens anders aan denk, bijvoorbeeld een fijne herinnering. Waardoor je even de huidige stressomgeving vergeet en dus een beetje tot rust komt.

Wat is het toekomstpotentieel?
Het toekomstpotentieel van deze bevinding is vrij groot. Als men deze vorm van Cool Relax op meerdere stations gaat toepassen zorgt dit ervoor dat de stations een andere indruk uitstralen. Daarnaast is het ook mogelijk om de omgeving in totaal anders in te richten, bijvoorbeeld door de muren, bankjes en winkels ook groen in te richten. Echter zijn dan veel conflicterende partijen die het eerst eens moeten worden, wil deze toekomst waarheid worden. .

Wat vind ik ervan?
Ik vind het initiatief goed, alleen nog wat zwak in uitvoering, daarom denk ik dat als ze de ontwikkelingen blijven doorzetten dat het totaal beeld een leuk idee gaat worden dat zeker helpt bij het verminderen van de stress voor reizigers. Men kan dit zelfs koppelen met het zogenoemde werken 2.0 waarbij je gaat werken waar je bent zonder echt op het kantoor te zijn, als men op stations bepaalde plekken zo inricht dat men kan werken en dat combineert met een 'groene' omgeving denk ik dat het resultaat zeer positief zal zijn.

Opnieuw wil ik iedereen bedanken voor het lezen en uitnodigen voor het reageren, vandaag geen extra filmpje omdat ik niets passend kon vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten