woensdag 19 oktober 2011

Sun jar

Hallo trendliefhebbers,

Vandaag word de megatrend Eco cool besproken in mijn blog, omdat ik meerdere tegelijkertijd ga publiceren kunt u in het vorige bericht
teruglezen wat Eco Cool inhoud, heel in het kort zijn het manieren om duurzaamheid in bedrijven en de samenleving te implementeren.

Wat heb ik gevonden?
Stel je voor je wilt graag duurzaam leven maar wilt niet dure zonnecellen gaan kopen. Er is daar gelukkig een goedkope oplossing voor de Sun jar. De Sun Jar wekpot zet je op uw vensterbank, in de zon en hij zal zich opladen. De Sun Jar "ziet" dat het donker wordt door middel van een sensor en zal zichzelf dan aanschakelen. Het opgespaarde zonlicht van overdag wordt nu 's avonds gebruikt om een zacht blauw of rood licht uit te stralen. Een laagvoltage lamp wordt gevoed door de opgespaarde energie. Het is dus een lamp die op zonne-energie zorgt voor een ligt in het donker.

Waarom hoort het bij Eco Cool?
Ik vind dat het hoort bij Eco Cool omdat het zelfvoorzienend is en niet al te duur. De ontwikkeling zorgt ervoor dat mensen ook in het klein kunnen zorgen voor een duurzaam resultaat. Ik moet toegeven dat het alleen niet veel zin heeft, maar stel 10.000 mensen kiezen ervoor om dit te gebruiken, dan denk ik dat het verschil wel zeker merkbaar is.

Wat is het toekomstpotentieel?
Ik vind het toekomstpotentieel van dit vrij laag, waar men eventueel aan kan denken is om dit te vergroten en zo ook andere toepassingen ervoor te geven. Zo'n klein lampje heb je inderdaad bij het lezen wat aan, maar daar houd het op. Als je het vergroot zouden er ook andere
toepassingen voor te vinden zijn.

Wat vind ik ervan?
Ik moet zeggen dat ik het een logische stap vind in het queste naar duurzaamheid. Mensen hebben niet allemaal evenveel geld en dit is een goedkoop alternatief op zonnecellen. Want dit zal ongeveer even duur zijn als een gewone leeslamp. Daarom vind ik het een goede ontwikkeling voor onze samenleving, het is goedkoop, duurzaam en zorgt er ook voor dat men kan zeggen: "Duurzaamheid, jazeker doe ik daar aan mee". Daar ligt ook het nadeel, men kan dit zien als voldoende en dat is het natuurlijk niet.

Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en natuurlijk weer uitnodigen om te reageren.

Bronnen:
http://www.bestelkado.nl/cadeau_kado_6816/sun-jar-zonnewekpot-blauw-actie.html?gclid=ck7li9nx9kscfyqm3goduldgzg
http://www.suck.uk.com/products/sunjar/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten