woensdag 19 oktober 2011

Get Go Golf Ball Retriever

Hallo lezers,

Vandaag het laatste bericht met als onderwerp de megatrend Senior Vitality. Dit bericht valt onder het kopje techniek/ vrije tijd. Als je
Senior Vitality letterlijk vertaal kom je op de betekenis. Vijftigplussers zijn een steeds groter groeiende groep mensen in onze samenleving en vragen dan ook een bepaalde aanpak. Onder de megatrend Senior Vitality worden de verschillende benaderingsmogelijkheden gezien die zijn gericht op de vijftigplussers. Een belangrijke kanttekening hierbij is dat het gaat om een grote groep tussen de 50 en 90 jaar, die je onmogelijk over een kant kunt scheren, er zijn dus meer sub groepen hierbinnen.

Wat heb ik gevonden?
Oké, ik geef toe dat het een vooroordeel is, maar ouderen doen het vaak, golven. Wat ik gevonden heb is een zeer logische ontwikkeling, waarbij iedereen zich zou afvragen waarom heb ik het niet bedacht. Van de mensen die golven zijn vast mensen die vaak last hebben van de rug, of waarbij het gewoon wat stroever gaat. Voor die mensen hebben wij de Get Go Golf Ball Retriever, een stok met een soort zuignap die de bal vastpakt zodat je niet door de knieën/ rug hoeft om de bal te pakken. Het is een simpele oplossing om het golven plezieriger te maken.

Waarom hoort het bij Senior Vitality?
Ik vind dat het bij Senior Vitality hoort omdat het een simpel ontwerp is. Hierdoor zullen oudere minder vaak door de knieën hoeven te gaan, bij het spelen van een potje golf. Dit maakt het spelletje leuker en ook nog makkelijker. Daarnaast kan het ook gebruikt worden voor mensen die een slechte rug hebben of gewoon echt lui zijn.

Wat is het toekomstpotentieel?
Nee, simpelweg, ik denk niet dat de Get Go Golf Ball Retriever toekomstpotentieel heeft. Wat je er van kan maken is er al en daarom kan je ook niet doorontwikkelen. Voor ouderen die het willen/ nodig hebben is het een goede ontwikkeling, maar verder kan je er vrij weinig mee. Het blijft een makkelijkere manier om de bal op te pakken.

Wat vind ik ervan?
Ik vind het wel goed voor de mensen die het echt nodig hebben. Echter vind ik het een vrij simpel idee en zie ik de toegevoegde waarde er niet van. Als mensen het echt nodig hebben dan begrijp ik het, maar meer zie ik er ook niet in.

Ik wil weer iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en wederom uitnodigen om jouw mening te geven.

Bronnen:
http://www.designbuzz.com/entry/innovative-golf-gadgets-enhance-experience/
http://www.strangenewproducts.com/2005/12/getgo-golf-ball-retriever.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten