zondag 9 oktober 2011

De Roller Phone

Goede middag trendliefhebbers,

Vandaag ga ik mijn overig vier bevindingen delen met de wereld. Voordat ik daarmee begin eerst even een korte uitleg over de
megatrend Urban Nomads. Onder het fenomeen Urban Nomads vallen alle ontwikkelingen die er voor zorgen dat kantoorwerkers buiten het kantoor aan de slag kunnen, thuiswerken valt hier niet onder. Dit kunnen zijn technologische ontwikkelingen, plaatsen om bijeen te komen en ontwikkelingen gestuurd vanuit bedrijven en steden zelf.

Wat heb ik gevonden?
Ik was op het internet aan het zoeken en kwam een plaatje tegen, dat zo uit een ski-fi film leek geknipt. Het lijkt op een horloge, maar is tegelijkertijd ook een telefoon. De roller Phone is een 'telefoon' die je om je pols kan draaien, door een kleine projector word de tijd op je huid geprojecteerd. Daarnaast kun je aan de onderkant van de 'telefoon' een stuk plastic er uit trekken dat je kunt gebruiken als touch voor je telefoon. Aan de hand van dit plastic kun je bellen en andere dingen doen. Je hout de pols naast je oren je belt met vrienden of familie.

Waarom hoort het bij Urban Nomads?
Ik vind dat het bij Urban Nomads past omdat je zo in feite je telefoon altijd bij de hand hebt, je hoeft hem niet meer uit je zak, binnenzak of koffer te halen om te gebruiken. Daarnaast zorgt het ontwerp ervoor dat je maar een hand nodig hebt voor het gebruik. zo kun je de andere hand gebruiken om bijvoorbeeld je koffie vast te houden. De ontwikkeling is nog in een vroeg stadium, maar ik denk dat kantoor medewerker nu en in de toekomst zeker veel snelheid uit de ontwikkeling kunnen halen en zo het werk makkelijker te maken.

Wat is het toekomstpotentieel?
Ik denk dat het toekomstpotentieel van de roller Phone zeer groot is. Voornamelijk omdat het concept vrij nieuw is. De projectie kan uiteindelijk er voor zorgen dat je ook de telefoon op die manier kunt besturen, voor een tegenwoordig voorbeeld moet u bij Google zoeken naar de 'Motorola
Seabird'. Daarnaast denk ik dat je de ontwikkeling kunt blijven doorzetten kijkend naar de verschillende mogelijkheden in films, mensen proberen namelijk eerder naar bekende dingen toe te werken dan naar iets totaal onbekend, zie ook deze ontwikkeling. De ontwikkeling kan echter snel of langzaam gaan dat ligt geheel aan de ontwikkelingsmogelijkheden vanuit de telefoonbranche en eventueel de horlogebranche.

Wat vind ik ervan?
Ik vind het een zeer goede ontwikkeling, zo'n futuristische ontwikkelingen heb ik altijd al 'gaaf' gevonden. Ik denk dat jij als kantoorwerker veel kunnen hebben aan deze telefoon. Omdat het kleiner, gemakkelijker en altijd bruikbaar is. Natuurlijk heb ik nog nooit zo'n ding vast gehad, daarom weet ik niet hoe het precies werk, maar wat ik er van lees voorspel veel goeds.

Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en laat gerust jouw mening achter.

Bronnen:
http://itechfuture.com/tag/roller-phone/
http://itechfuture.com/rollerphone-pull-your-phone-out-of-your-wristband/
http://www.yankodesign.com/2011/03/21/super-sexy-roll/
http://www.mobileburn.com/news.jsp?Id=10941

Geen opmerkingen:

Een reactie posten