maandag 10 oktober 2011

Portable printer

Goede morgen trendbezoekers,

Ik wil vandaag voor de uitleg van de nieuwe megatrend, mijn laatste bevinging met julie delen. Ter herhaling verstaat men onder Urban
Nomads alle ontwikkelingen die er voor zorgen dat kantoorwerkers buiten het kantoor aan de slag kunnen, thuiswerken valt hier niet onder. Dit kunnen zijn technologische ontwikkelingen, plaatsen om bijeen te komen en ontwikkelingen gestuurd vanuit bedrijven en steden zijn.

Wat heb ik gevonden?
Iedereen weet waar ik het over heb als ik het volgende voorbeeld schets. Je zit in de trein en leest je verslag nog even door op een gegeven moment zie je opeens dat je dat je toch wel een heel erg grove fout er in hebt verwerkt. Je denk wat kan ik nu nog doen, hier kan de Printstik uitkomst bieden. Dit is een mini printer die je makkelijk in je zak of tas kan stoppen. Je moet de accu opladen voor gebruik, maar voor de rest heb je niets nodig. het verbruikt geen inkcartridges en is mede daarom vrij goedkoop. Oke, toe te geven de kwaliteit van de geprinte pagina's zijn
niet zo goed als de printer die thuis of op het werk staat, maar voor de Urban Nomads onder ons kan dit wel een verschil maken tussen goed of slecht ingeleverd verslag.

Waarom hoort het bij Urban Nomads
Ik vind dat er verschillende redenen zijn dat deze printer bij Urban Nomadity past. De voornaamste reden voor mij is dat het klein en compact is, je kunt het makkelijk meenemen. Daarnsaast is het ook nog oplaadsbaar en hoef je dus geen energiebron bij de hand te hebben, dit is voornamelijk handig voor mensen die bijvoorbeeld vaak met een laptop op accu werken. Tevens is het handig dat de Printstik geen intpatronen verbruikt, je hoeft dus geen nieuwen te kopen of er aan te denken om de nieuwe mee te nemen.

Wat is het toekomstpotentieel?
Ik denk dat het toekomstpotentieel van de Printstik vrij groot is. Omdat het zo klein is denk ik dat veel mensen het kunnen gebruiken en dat dit de ontwikkeling ten goede komt. Waar men mee kan experimenteren is om de Printstik ook in een uitvoering uit te brengen die wel met inktpatronen werkt, voor Urban Nomads die graag een goed verzorgt verslag in willen leveren is dit een beter idee dan de kwalitatief slechtere printversies van nu.

Wat vind ik ervan?
Ik vind het een goed idee. Voornamelijk omdat het zo compact is en dus overal mee naar toe genomen kan worden. Dit zorgt ervoor dat je snel kunt printen zonder al te veel problemen. Wat ik wel denk is dat het kwalitatief nog niet goed genoeg is voor de huidige zakenwereld. dit neemt niet weg dat dit voor de huidige Urban Nomands perfect is voor snel iets te printen.

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn blog laat vooral uw mening achter.



Bronnen:
http://www.designbuzz.com/entry/portable-printers-printing/
http://www.planon.com/products/printstik
http://www.nu.nl/gadgets/2188412/printstik-lichtgewicht-printer-onderweg.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten